شنبه 27 دی 1393ده گؤنده ریلیب
بؤلوم | تورک شهر لرین خبر لریی       یازار :  هادی محمودی
+0 به یه ن
زنجان/

ظرف۴۸ساعت کلیه سارقین درزنجان شناسائی ودستگیرمی شوند

زنجان-فرماندار زنجان گفت: بالا بودن ضریب امنیتی در شهرستان علاوه بر اشرافیت نیروی انتظامی ناشی از مسلح شدن مردم به تکنولوژی روزو استفاده ازتجهیزات امنیتی در اماکن خصوصی خود است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید فرخی سومین جلسه کمیسیون کمیسیون پیشگیری ومقابله با سرقت شهرستان با تقدیر وتشکر از اقدامات فرماندهی انتظامی شهرستان افزود: رویکرد مناسب فرماندهی انتظامی در مقابله با سرقت وکشفیات سرقت های بعمل آمده نیروی انتظامی شهرستان نه تنها ناشی ازهمت جمعی آنان در ارائه خدمت مطلوب به شهروندان است بلکه نشانگرمیزان تعامل وارتباط موثراین نیروی با مردم را نشان می دهد.

وی با اشاره به آمار کشفیات نیروی انتظامی ادامه داد: برابر بررسی های بعمل آمده سارقین این شهرستان در کمتر از ۴۸ ساعت از سوی عوامل انتظامی کلانتری ها وپاسگاه ها شناسائی ودستگیر می شوند که این حسب گزارشات رسیده بازتاب خوبی در بین شهروندان داشته است.

 فرخی گفت:  رقم دستگیر سارقین شهرستان رادرمقایسه آماری با سایر نقاط  مطلوب دانست که از روند کاهشی خوبی نسبت به سال گذشته برخوردار است وی یادآور شدکه برابرآمار ۲ ماهه اخیردرشهرستان  ۲۲ مورد سرقت بوقوع پیوسته که بیش از نیمی ازآن  در روستاها و ۶ مورد آن در شهر رخ داده است.

فرماندار زنجان  با اشاره به مشارکت مردم در نگه داشت اموال وتعامل با عوامل انتظامی افزود: نگه داشت ومراقبت از اموال از ضروریات واساس جلوگیری ومقابله با سرقت است که مردم می توانند با استفاده از ابرازو تکنولوژی  روز ضریب امنیتی اموال واماکن خصوصی خود را بالا برده ودر سلامت امنیت جامعه مشارکت کنند.

فرخی ضمن تاکید  به لزوم آگاهی بخشی نیروی انتظامی به مردم  ادامه داد: نیروی انتظامی می تواند با بکارگیری مفاهیم ارشادی وتبلیغی  اصول حفاظت ومراقبت از خودرو، منازل، مجتمع های آپارتمانی با هدایت آنها جهت استفاده از تجهیزات تصویری وصوتی موجبات بالا رفتن ضریب امنیتی در شهر را فراهم آورد.

......................................................................................................................................................................
ابهر /

اجرای پروژه عظیم کابل 132 کیلوولت در عراق

رییس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران از برنده‌شدن شرکت ایرانی در مناقصه اجرای کابل 132 کیلو ولت در عراق به میزان 300 کیلومتر و به ارزش 40 میلیون دلار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علیرضا کلاهی با تاکید بر این‌که نخستین‌بار است ایران در پروژه‌ای با این عظمت در مناقصه برنده می‌شود، گفت: در ایران به‌طور کلی 600 کیلومتر کابل 132 کیلوولت اجرا شده است و اکنون در عراق به میزان 300 کیلومتر پروژه اجرا خواهیم کرد.

رییس هیات مدیره شرکت سیم و کابل ابهر با اشاره به اینکه در مناقصه‌ای که ایران برنده شده کشور‌های عراق، مالزی، ترکیه، کره، ایتالیا، آلمان، سوئیس، امارات و عربستان نیز حضور داشتند، گفت: هفت سال کار منسجم کردیم تا بتوانیم حدود 35 درصد از تولیدات خود را صادر کنیم.

کلاهی با اشاره به اجرای خط انتقال 132 کیلوولت در بسته گفت: این پروژه زمینه‌ای برای حضور در بازارهای عراق شد. پیش از این ایران در مناقصه‌ها برنده نمی‌شد، اما پس از حضور داعش علاقه به سپردن پروژه به ترکیه و عربستان نیز در عراق کاهش یافته گرچه رفت‌وآمد هیات‌های ایرانی نیز به آن کشور در فعالیت‌های کنونی صنعت برق در عراق نقش داشته است.

وی با اشاره به این‌که در گذشته به شرکت‌های ایرانی کار سپرده می‌شد، گفت: این در حالی بود که گاه شرکت‌های ایرانی در مناقصه‌ها قیمت پایین‌تری را پیشنهاد می‌دادند؛ چندین بار به دوستان گفتم که خودکشی قیمتی نکنند، چرا که فایده‌ای ندارد اما پس از حضور داعش تلاش می‌شود که شرکت‌های ترک عربستان در حد امکان کنار بگذارند.

کلاهی همچنین به اعزام هیاتی ایرانی همراه با جهانگیری به عراق در اواخر بهمن‌ماه اشاره کرد و گفت: یکی از کارهایی که باید انجام شود تلاش برای اخذ پروژه‌های نفت و گاز عراق است. همچنین درصددیم سمینار تخصصی برق در کشور عراق برگزار کنیم.

..................................................................................................................................................................
تبریز/
پیگیری خانه کارگر در بهبود وضع رفاه کارگران و بازنشستگان کاملاً موثر بوده است 

رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر تبریز تأکید کرد: پیگیری های خانه کارگردر بهبود وضعیت رفاه کارگران و بازنشستگان کاملاًموثربوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا حبیب شیری آذر رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر تبریز در دیدار با حاج کریم صادقزاده تبریزی دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات تبریز گفت: نگاه مثبت و سازنده شهردار تبریز زمینه ساز بهبود رفاه حدود 13 هزار کارگرشاغل در مجموعه شهرداری تبریز شده و اعتقاد بر این است که کارگران باید از همه حقوق و مزایای قانون کار به طور کامل برخوردار باشند.

منتخب جامعه کارگری در شورای شهر تبریز تصریح کرد: افزایش سطح خدمات رفاهی و برنامه ریزی مناسب تر روی مسایل بهداشتی، انگیزه کارگران را برای ارائه فعالیت مطلوب در واحدها افزایش
می دهد.

وی اهمیت حضورمسئولین و دست اندرکاران و کارشناسان خانه کارگر تشکیلات تبریز را در کمیسیون های شورای شهر یادآور شد و افزود:حضور تخصصی خانه کارگر تشکیلات تبریز در شورای شهر تبریز مورد نیاز است

شیری آذر تأکید کرد: ما نسبت به جامعه کارگری احساس مسئولیت می کنیم و همواره مدافع و پیگیر مسایل این قشر خواهیم بود.

رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر تبریز در این نشست همچنین بر لزوم حمایت حقوقی از کارگران در کلیه زمینه ها، تبدیل بخشی از دریافتی و موجودی کارگران به سرمایه گذاری در قالب های مختلف، تامین ثبات و امنیت شغلی و ایجاد تعادل در حقوق و مزایای کارگران تاکید کرد.

کمیسیون خدمات،شورای اسلامی شهر تبریز، خانه کارگر،کارگران، بازنشستگان، حبیب شیری آذر، حاج کریم صادقزاده تبریزی، دبیر اجرایی، خانه کارگر تشکیلات تبریز

 ..............................................................................................................................................................

اردبیل/

شکارو صید در مشگین شهر ممنوع است



حسین دهقانی روز شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: شهروندان وعلاقمندان به محیط زیست هرگونه شکار وصید غیر مجاز را به اداره حفاظت محیط زیست گزارش کنند. 

وی از دستگیری چهار گروه شکارچی غیر مجاز در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: عصر دیروز دراجرا ی طرح کنترل شکارگاهها وزیستگاههای بخش مشگین شرقی ماموران در یک اقدام ضربتی موفق شدند با شناسائی شکارچیان غیر مجازاز آنان 9قبضه اسلحه شکاری وتعدادی لاشه حیوان شکار شده را کشف وضبط کنند. 

وی گفت :شکارچیان غیر مجاز با تنظیم پرونده تحویل مقام قضائی شدند.

مشگین شهر در 90 کیلومتری شمال غرب اردبیل واقع است .

........................................................................................................................................................................

ارومیه /

شهرک اختصاصی صنعت مس در تسوج احداث می‌شود

 سعید کاشانی ظهر امروز در بیست و سومین شورای برنامه‌ریزی استان آذربایجان‌شرقی، که در رابطه با بررسی سند تدبیر و توسعه شهرستان شبستر برگزار شد، اظهار داشت: سند تدبیر و توسعه به عنوان کارگاه آموزشی در شهرستان‌ها باعث شد تا حداقل مدیران شهرستان در مسیر تحولی فکری قرار گرفته و انگیزه ایجاد شده و باعث شود تا از ظرفیت‌های دانشگاهی به خوبی استفاده شود و نخبگان و سازمان‌های مردم و نهاد و ممتخصصان بهره‌مند شویم.

وی در رابطه با تشریح سند تدبیر و توسعه شهرستان شبسترافزود: شهرستان شبستر با دارا بودن 124 هزار و 499 نفر جمعیت 3.34 درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

کاشانی در رابطه با نرخ با سوادی شهرستان شبستر، افزود: نرخ باسوادی شهرستان 79.76 درصد است که رتبه 9 را در استان به خود اختصاص داده است.

فرماندار شبستر در رابطه با بحث نیروی شاغل در شهرستان تصریح کرد: بر اساس آمار سال 90 - 39 هزار و 823 نفر از جمعیت شهرستان شاغل بوده و یک هزار و 956 نفر نیز از جمعیت را افراد بیکار تشکیل می دهند که بعد از کلیبر دومین شهرستان است که میزان بیکاری کم است.

وی ادامه داد: 41 هزار و 779 نفر از جمعیت شهرستان را افراد فعال تشکیل می‌دهد و همچنین نرخ مشارکت در شهرستان 39.32 درصد است.

کاشانی، در خصوص بحث آمار واحد های صنعتی و اشتغال در آن، بیان گفت: در شهرستان شبستر 619 واحد کارگاه های صنعتی وجود دارد که 11 هزار و 123 نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

وی در ادامه نزدیکی به مرکز استان و منطقه آزاد و همجواری با استان آذربایجان‌غربی و منطقه آزاد ماکو و واقع شدن در مسیر ترانزیت  ایران و اروپا و وجود 7 شهرک و ناحیه صنعتی،  وجود معادن خاک رس و وجود مراتع غنی و تنوع گیاهی،  بالا بودن ظرفیت  تولیدات دام و طیور و وجود بخش خصوصی توانمند  و حضور فعال سازمان‌های مردم نهاد را از قابلیت های شهرستان شبستر عنوان کرد.

فرماندار شبستر، در خصوص تنگناهای پیش روی شهرستان گفت: کاهش آب دهی و شور شدن آب چاه‌ها و قنوات  وافت سطح اب‌های زیرزمینی و دفع نامناسب پسماندها و آلودگی محیط زیست و کمبود صنایع تبدیل و فرآوری محصولات باغی و دامی و خشک شدن دریاچه ارومیه و گسترس ریزگردهای نمکی را به عنوان تنگناهای پیش روی شهرستان نام برد.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده 3 هسته کلیدی اصلاح الگوی کشت و آبیاری و همچنین توسعه گردشگری و توسعه صنایع معدنی مشخص شده است.

کاشانی اظهار داشت: در خصوص اصلاح الگوی کشت طرح توسعه کشت گلخانه ای به وسعت 10 هکتار با اعتبار یک صد و 50 میلیارد ریال از سال 94 آغاز خواهد شد و کشت زعفران به عنوان کشت جایگزین در 15 هکتار با اعتبار یک صد و 80 میلیارد ریال انجام خواهد شد.

وی از احداث موزه صنایع دریایی در بندر شرفخانه در راستای توسعه گردشگری، خبر داد و افزود: همچنین شهرک اختصاصی صنعت مس تسوج با اعتبار 52 میلیارد ریال  توسط بخش خصوصی را در راستای توسعه صنایع معدنی احداث می‌شود.

.....................................................................................................................................................................

اسلامشهر/

ترافیک؛ دغدغه شورا و شهرداری/ مترو اسلامشهر بزودی تعیین تکلیف می شود


ترافیک
شناسهٔ خبر: 2465791 
اسلامشهر - رئیس شورای شهر اسلامشهر گفت: با راه‌اندازی مترو، ترافیک و تردد در محور آیت‌الله سعیدی تا میزان قابل توجهی کاهش می یابد و امیدواریم کلنگ پروژه مترو اسلامشهر در دهه فجر بر زمین بخورد.

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای شورای اسلامی اسلامشهر ظهر پنجشنبه با ترتیب دادن نشست خبری، اصحاب رسانه را در جریان کم و کیف رویدادهای شورا و تصمیمات ماخوذه توسط نمایندگان مردم در شهر قرار دادند.

در ابتدای این جلسه ولی‌الله اصغری مطبوعات و رسانه‌های خبری را پل ارتباطی میان مردم و دستگاه‌های اجرایی و اداری دانست و اظهار داشت: تقویت ارتباط شورا با رسانه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد چراکه رسانه‌ها می‌توانند با انعکاس به موقع خواسته ها و مطالبات شهروندان و نیز ارزیابی عملکرد دست‌اندرکاران، موجب رفع اشکالات و موانع موجود شوند.

رئیس شورای شهر اسلامشهر ادامه داد: اگر از ظرفیت رسانه‌ها غافل شویم باید خسارت جبران‌ناپذیری را تحمل کنیم چراکه مردم به عنوان ولی‌نعمت، حق دارند شاهد تحقق خواسته‌های به حق خود باشند و این مهم میسر نمی‌شود مگر با همراهی و حمایت مطبوعات و رسانه‌ها، به همین دلیل استفاده از ظرفیت رسانه‌ها موجب می شود تا مسئولان کشوری و استان توجه بیشتری به اسلامشهر داشته باشند.

.....................................................................................................................................................................

باکو/

کارشناسان جمهوری آذربایجان، توهین غربی ها به پیامبر گرامی اسلام را محکوم کردند


باکو / واحد مرکزی خبر/ سیاسی 93/10/27
تنی چند از کارشناسان جمهوری آذربایجان در گفتگو با واحد مرکزی خبر در باکو توهین نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر گرامی اسلام و تلاش غربی ها برای ایجاد موج اسلام ستیزی و مخدوش کردن چهره اسلام را محکوم کردند.
«حاج ایلقار ابراهیم اوغلو» رییس مرکز دفاع از آزادی وجدان و اعتقادات دینی جمهوری آذربایجان ،توهین به مقدسات اسلامی را ترور معنوی خواند و آنرا محکوم کرد و گفت: توهین به مقدسات دینی مغایر با آزادی بیان است و آزادی بیان نبایستی بهانه ای برای جسارت و توهین به باورهای سایر پیروان ادیان الهی شود. 
وی ترور معنوی را فراتر از ترور جسمی خواند و گفت: ما هر دو شکل ترور را محکوم می کنیم.
«روشن احمدلی» دیگر کارشناس جمهوری آذربایجان و رییس جنبش مقاومت اسلامی قره باغ نیز ضمن اعلام انزجار از این اقدام وقیحانه روزنامه فرانسوی در هتک حرمت پیامبر گرامی اسلام گفت: غربی ها حوادث اخیر را بهانه ای برای ایجاد موج اسلام هراسی در دنیا قرار داده اند و با این اقدام خود در صدد تخریب چهره نورانی اسلام هستند.
وی به جنایات غربی ها در کشورهای اسلامی اشاره و از سکوت چندین ساله کشورهای مدعی حقوق بشر بشدت انتقاد کرد و خود غربی ها را از طراحان و مجریان این اقدام های تروریستی دانست و گفت: لازم است عاملان این اقدام های ضد انسانی محاکمه و با آنها برخورد لازم صورت گیرد.
رییس جنبش مقاومت اسلامی قره باغ همچنین به مظلوم نمایی دروغین غربی ها اشاره و اعلام کرد: مردم جهان رفتار مدعیان دروغین مبارزه با تروریسم را در دنیای اسلام فراموش نکرده اند و جنایات وحشتناک آمریکا در کشورهای اسلامی چون عراق، افغانستان و وینتام و ایجاد زندان های چون ابوغریب و گوانتانامو و یا جنایات صهیونیست ها در فلسطین اشغالی و نوار غزه هنوز از اذهان مردم مسلمان جهان پاک نشده است.
«الچین مناف اف» نایب رییس حزب اسلام نیز با محکوم کردن اقدام اخیر روزنامه فرانسوی در هتک حرمت پیامبر بزرگواراسلام ادعای غربی ها در دفاع از حقوق بشر و آزادی بیان را دروغین خواند و گفت: کشورهای اسلامی قربانی جنایات غربی ها بوده اند.
وی حضور نخست وزیر جنایتکار رژیم غاصب صهیونیستی در تجمع اعتراضی علیه تروریسم در پاریس را گواه روشنی بر ادعاهای دروغ غربی ها دانست و گفت: مسلمانان باید صدای اعتراض خود را در جهان علیه این جنایت ها بلند کنند تا مردم جهان در جریان حقایق قرار گیرند.